top of page

זהירות! מוצרי קוסמטיקה!

Updated: May 31, 2022

מתי בפעם האחרונה הצצת ברכיבים המופיעים על מוצרי הקוסמטיקה שלך?


בארץ כמו בחו"ל אין פיקוח קפדני על רכיבי הקוסמטיקה.תעשיית הקוסמטיקה משתמשת בכימיקלים וחומרים סינתטיים מהסיבה הפשוטה שהם זולים בהרבה מחומרי גלם טבעיים כמו שמנים צמחיים.הכימיקלים האלה נמצאים בחומרי ניקוי,חומרי בישום סינתטיים,בשמים ומוצרי קוסמטיקה.ישנן עדויות לכך שחומרים אלו חודרים דרך העור ומצטברים בגוף.חישבו על שלוש תרופות פופולריות החודרות לעור דרך מדבקה לגוף:מדבקת ניקוטין,מדבקת הורמונים כאצמעי מניעה וניטרוגליצרין לטיפול באנגינה פקטוריס.על אותו עיקרון,גם חומרים טבעיים מרפאים מסוגלים לחדור דרך העור לגוף,מה שמקדם יופי ובריאות.

שימוש במוצרי קוסמטיקה טבעיים הוא חזרה לחיים כפי שהיו פעם אפילו מהעת העתיקה.מהעת העתיקה ועד לפני המהפיכה התעשייתית השתמשו רק בקוסטיקה טבעית.ממצאים ארכיאולוגיים מעידים שבמצריים,רומא ויוון השתמשו בתמציות צמחים כמו לבונה,אדמות וחומרי גלם מן החי למטרות קוסמטיקה.החל מהמאה העשרים החלו לייצר אלפי תרכובות כימיות חדשות.

עם תחילת המהפיכה התעשייתית וגילוי החשמל החלו לייצר מרכיבים במחיר זול תוך הוספת כימיקלים וחומרים מזיקים מתוך חישובים כלכליים.מוצרי הקוסמטיקה הקונבנציונליים מכילים כימיקלים המשמשים גם לצרכים תעשייתיים. ידעתם לדוגמא שsls ,חומר נפוץ בסבונים ושמפואים, משמש גם לניקוי שמן ממנועים?


מה ההגדרה של מוצר טבעי באמת?


בידקו שאכן המוצר מכיל 100 אחוז או כמעט כל הרכיבים טבעיים.לפעמים רק אחוז קטן מאוד הוא טבעי והשאר כימיקלים.המרכיב הראשון שמופיע כמותו היא הגדולה ביותר במוצר והמרכיב האחרון כמותו הכי קטנה במוצר.

כדאי לזכור שהמוצרים שאנו מורחים על העור אינם עוברים מסננת כמו זו שעובר האוכל (בקיבה), ולכן חשוב לבדוק מה בדיוק אנו שמים עליו ואילו חומרים יחדרו לגופנו דרך העור.


רשימת מרכיבים ארוכה מידי?

כדאי להתרחק ממוצרים שמכילים מרכיבים רבים. אנחנו צריכים לזהות בקלות את הרכיבים. אם צריך תואר בכימה בשביל להבין מהם הרכיבים אז כנראה שהמוצר לא טבעי. שוב, בדיוק כמו במזון – רשימה ארוכה מדי מחשידה.


מחיר אינו מעיד על איכות.גם חברות יוקרה מכניסות כימיקלים וחומרים אגרסיביים.לעיתים קובעים מחיר אסטרונומי בכדי לקבע את המוצר כנחשק בשוק.


אז למה להכין בעצמך את מוצרי הקוסמטיקה ?

1. אמינות-קשה לבטוח במוצרים עם רשימה ארוכה של מרכיבים שאינך יודעת אפילו לבטא.לא כל מוצר המקוטלג כטבעי או אורגני הוא אכן כזה.כשאת מכינה בעצמך את יודעת בדיוק מה מוכנס לתכשיר וגם מהי איכות כל מרכיב.

2. טריות-כשאתם מכינים בעצמכם אתם גם יודעים שהתכשיר עשוי מחומרי גלם טריים בניגוד למוצר בחנות שיכול להיות על המדף זמן רב ולאבד מטריותו עד שהוא נמכר. שומנים ושמנים מעופשים שנמצאים בתחליבים ובקרמים מסחריים,נספגים דרך העור ומשפיעים בצורה שלילית על הרקמות.הם מספקים הקלה זמנית לעור יבש אך לטווח הרחוק הם לא מטיבים עם העור.

3. עלות-מחירם של מוצרי קוסמטיקה איכותיים וטבעיים הוא גבוה.לדוגמא,אותו קרם טבעי הנמכר בחנויות תמורת 120 ₪ ואף יותר את יכולה להכין בעלות חומרי גלם של כ20 ₪.

4. ללא כימיקלים- את מכינה תכשירים עם אפס אחוז כימיקלים.את גם יכולה להכין גירסה משלך למוצרים אהובים של חברות ידועות על ידי הצצה ברשימת המרכיבים.זה יעלה לכם אחוז קטן מהמחיר בחנות.

5. הנאה ויצירתיות-הכנת תכשירים מאפס מעניקה לכם תחושת סיפוק.

6. התאמה אישית-את בוחרת איך

להרכיב את התכשיר לפי סוג העור,סוג ועוצמת הניחוח,ערכים(טבעוני,אורגני, ללא שימוש בשמן דקל).

7. פותר בעיות בעור-הרבה אנשים מדווחים על שיפור משמעותי במצב העור לאחר שהחלו להשתמש במוצרי קוסמטיקה טבעית:אקזמה של תינוק נעלמה,רמת האקנה הופחתה ודרמטיטיס נעלם.על ידי שימוש בשמנים אתריים בתכשירים אתם גם נהנים מיכולתם לחדור לזרם הדם ולרפא את הגוף מבפנים.הם גם משפרים את מצב הרוח.

8. העצמה-זה באמת מעצים לדעת שאת יכולה להכין בעצמך תכשירים לך ולכל המשפחה מבלי שתהיו תלויים בחברות גדולות.

9. עדינות-קוסמטיקה טבעית מתאימה במיוחד לאנשים בעלי עור רגיש או עדין.


אז אם חשוב לך לדעת מה את מורחת על העור את מוזמנת לסדנת סודות טיפוח העור עם שמנים אתריים.

151 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page